30 Julai hingga 1 Ogos 2009- Kombinasi PPDQ tsanawi tiga banin wal banat telah menjayakan sebuah program yang dianggap program tahunan semenjak tahun 2005 lagi iaitu "Akademi Kepimpinan Pelajar".

AkP Musim ke-5 fasa pertama ini telah dilangsungkan di perkarangan Maahad Darul Quran. Kira2 85 lebih peserta banin dan banat yang menyertai program ini.Program yang diadakan selama 3 hari 2 malam kali ini begitu mendapat sambutan berbanding tahun2 yang sebelumnya.Sebelum ini,ada2 sahaja adik2 peserta yang tembor program tapi kali ni dengar2 2 orang sahaja yg gugur dari akademi ini, akan tetapi 2org ni telah insaf dan masuk balik program akp.macam2....

Bertemakan "Menjana Ilmu Menggarap Kepimpinan" , para peserta didedahkan dengan ilmu-ilmu kepimpinan sebagai persediaan untuk menjadi seorang pendaie kelak..Mereka dididik untuk berani tampil ke hadapan serta membicarakan apa yang ada dalam pengetahuan mereka.

Turut diselitkan slot-slot yang mencabar serta menguji kesabaran dan keimanan. Seperti slot kene marah , kene lesek tepung+air+perisa jagung kat muka..hahha..kene ragging habisa-habisan dan sebagainya lagi la yang dikatakan menguji..

Akhirnya,pihak editor mengharapkan impak yang terbaik dari adik2 peserta agar dapat mengadaptasikan ilmu2 tersebut ke dalam diri-diri mereka supaya mereka inilah yang bakal menerajui tampuk kepimpinan kelak.InsyaAllah..




p/s: gambor banat je ade,,sori dess!

Posted by Editor MdarQu on Friday, August 21, 2009

0 comments

Post a Comment



Sembang-sembang


ShoutMix chat widget

Harakah Online

Hadits Shahih Al Bukhari 2

Inteam-Redha

Rakan MdarQu