"Hiburan tiada salahnya"

7 Julai 2009-Lujnah Penerangan banat baru-baru ini telah menganjurkan sebuah audition bagi memilih suara-suara merdu yang akan mewarnai pentas Darul Quran.

Audition tersebut berlangsung di Musolla banat bermula jam 9.30 malam dan berakhir pada jam 11.00 malam.Peserta-peserta yang layak bertanding hanya 27 orang sahaja,sekalipun disana masih tersorok insan-insan yang mempunyai suara yang lebih asyik dari suara para peserta... Bagaimanapun,mereka ini sahaja yang berselera untuk menyumbangkan sedikit-sebanyak cuara yang akan menghiburkan puteri-puteri Darul Quran.

Panel hakim yang mengadili audition tersebut telah dijemput khas dari Kampung Alor Jambu iaitu Ustazah Najihah Asli dan Ustazah Tuan Syarifah Faridah, dari Batu Rakit.Kedua mereka ini tenaga pengajar Darul Quran belake..Dalam Audition ini,Panel Hakim turut menunjukkan bakat suara sedap mereka kepada adik-adik.

Pelbagai gelagat yang terpaksa ditonton semasa sesi Uji Bakat.Ada peserta yang tersipu-sipu malu,ada yang suara terketar-ketar,ada juga yang berjoget terhuyung-hayang.Tidak lupa yang SENGAL dan tak ingat LIRIK.

Posted by Editor MdarQu on Tuesday, July 7, 2009

3 comments

  1. sape2 je ke bleh masuk pertandingan ni??

     
  2. Unknown Says:
  3. bestnye..dulu xde pun pgrm audition ni..
    bnyk jugak eh perubahan kat DQ..

     
  4. bukan seme buleh,,yg terpilih aje..skrg ni mmg bnyk prubahan. adik2 idadi 3 banin tubuh kumpulan nasyid sndiri..

     

Post a Comment



Sembang-sembang


ShoutMix chat widget

Harakah Online

Hadits Shahih Al Bukhari 2

Inteam-Redha

Rakan MdarQu